Archiwum Państwowe w Lublinie zaprasza do udziału w „Seminarium kancelaryjno-archiwalnym dla Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie z województwa lubelskiego”, które rozpocznie się w dniu 29 listopada 2017 r. o godzinie 10:00 w siedzibie Archiwum przy ul. Jezuickiej 13 .
Zgłoszenia należy kierować na adres mailowy: kancelaria@lublin.ap.gov.pl do 25 listopada 2017 r. podając imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz nazwę jednostki organizacyjnej. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zgłaszanie jednej osoby z danej jednostki organizacyjnej.
Program szkolenia:
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI ARCHIWALNEJ
- Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 20 października 2015 r.
NORMATYWY KANCELARYJNO-ARCHIWALNE
- Zasady wyboru systemu kancelaryjnego
- Tworzenie akt sprawy/teczek aktowych
- Opis teczki na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt
- Znak sprawy, teczki i podteczki
- Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
- Kończenie spraw i przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt
- Zasady przekazywania materiałów archiwalnych
PROWADZENIE ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO/SKŁADNICY AKT
- Wyposażenie archiwum zakładowego/składnicy akt
- Warunki przechowywania dokumentacji
WARSZTATY ARCHIWALNE
- Poprawny opis teczek aktowych
- Sporządzenie ewidencji archiwum zakładowego/składnicy akt
- Sporządzenie wniosku na brakowanie
- Karta udostępniania/wypożyczenia akt
Przewidywany czas trwania seminarium: 10:00-15:00