Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 7 z dnia 25 marca 2019 r.
w sprawie Regulaminu przyznawania Honorowego
Patronatu Archiwum Państwowego w Lublinie
Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu
Archiwum Państwowego w Lublinie
§ 1.
Honorowy Patronat Archiwum Państwowego w Lublinie (zwany dalej Patronatem) jest wyróżnieniem przyznawanym instytucjom i stowarzyszeniom działającym na polu kultury, nauki, edukacji oraz kultywowania pamięci historycznej, podkreślającym szczególny charakter organizowanych przez nie przedsięwzięć.
§ 2.
Patronat przyznawany jest w ramach przedsięwzięć, których celem jest:
a) uczczenie rocznic związanych z wydarzeniami z historii Polski;
b) promowanie wydarzeń i postaci z historii lokalnej oraz historii Polski;
c) popularyzacja wiedzy o archiwach i materiałach archiwalnych;
d) okolicznościowa uroczystość instytucji lub stowarzyszenia.
§ 3.
Patronat przyznawany jest w związku z realizacją działań w formie:
a) wystaw tradycyjnych i internetowych oraz pokazów z wykorzystaniem kopii materiałów archiwalnych przechowywanych w Archiwum Państwowym w Lublinie;
b) projektów edukacyjnych, w których wykorzystane zostały materiały archiwalne przechowywane w Archiwum Państwowym w Lublinie;
c) konkursów organizowanych przez instytucje i stowarzyszenia wymienione w pkt 1 Regulaminu;
d) publikacji z dziedziny archiwistyki i dziedzin pokrewnych.
§ 4.
Archiwum Państwowe w Lublinie nie obejmuje Patronatem przedsięwzięć wyłącznie o charakterze komercyjnym lub reklamowym oraz niezgodnych z celem objęcia Patronatem.
§ 5.
Z wnioskiem o Patronat występuje organizator przedsięwzięcia.
§ 6.
Wniosek o Patronat należy złożyć co najmniej na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem przedsięwzięcia.
§ 7.
Decyzja o przyznaniu Patronatu jest wysyłana do organizatora w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
§ 8.
Wniosek o Patronat składa organizator przedsięwzięcia według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Do wniosku należy dołączyć dokładny program, harmonogram oraz regulamin przedsięwzięcia, jeżeli na etapie składania wniosku zostały już opracowane.
§ 9.
Wypełniony formularz Wniosku o Patronat należy przesłać na adres korespondencyjny Archiwum Państwowego w Lublinie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kancelaria@lublin.ap.gov.pl
§ 10.
W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Patronat należy występować każdorazowo.
§ 11.
Przyjęcie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego.
§ 12.
Przyznanie Patronatu nie oznacza osobistego udziału w wydarzeniu Dyrektora Archiwum Państwowego w Lublinie lub osoby przez Niego wskazanej.
§ 13.
Archiwum Państwowe w Lublinie może zwrócić się do Wnioskodawcy o przekazanie dodatkowych informacji lub udzielenie wyjaśnień, a także przedstawić warunki, które należy spełnić, by uzyskać Patronat.
§ 14.
Wizualizacja logotypu Archiwum Państwowego w Lublinie, świadczącego o przyznaniu Patronatu, stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§ 15.
Organizator przedsięwzięcia objętego Patronatem jest zobowiązany do przedstawienia Archiwum Państwowemu w Lublinie wszelkich materiałów, w tym materiałów informacyjnych i promocyjnych, w których został użyty logotyp Archiwum Państwowego w Lublinie.
§ 16.
Organizator przedsięwzięcia może rozpowszechniać informację o przyznanym Patronacie dopiero po otrzymaniu decyzji, o której mowa w pkt. 7 niniejszego Regulaminu.
§ 17.
W wyjątkowych sytuacjach Dyrektor Archiwum Państwowego w Lublinie może odebrać wcześniej przyznany Patronat, o czym organizator jest niezwłocznie informowany. W takim przypadku, organizator wydarzenia obowiązany jest do natychmiastowego usunięcia informacji o objęciu wydarzenia Patronatem.